VERHUURD

Vrijstaand bedrijfspand met kantoor en showroom. Het object is een rond 2000 gerenoveerd multifunctioneel bedrijfspand. Het pand bestaat uit een bedrijfsloods van circa 765 m² die per heden vrijwel volledig is voorzien van een houten verdiepingsvloer. Aan de voorzijde van het pand is een kantoor- of showroomgedeelte gebouwd van circa 275 m². Staalweg 2 ligt op een hoek van twee straten op bedrijventerrein Pavijen en beschikt over ruime parkeermogelijkheden op eigen terrein. De perceelgrootte bedraagt circa 1.900 m². Het gebouw heeft een frisse, moderne, representatieve uitstraling komt op korte termijn beschikbaar.

Locatie
Staalweg 2 is gelegen op een goede locatie op het bedrijventerrein Pavijen aan de westzijde van Culemborg te midden van diverse bedrijfsgebouwen. Omdat het pand is gelegen op het kruispunt van de Staalweg en de Randweg is er sprake van een prominente plaats op het bedrijventerrein zonder dat er direct sprake is van een zichtlocatie gezien vanaf doorgaande wegen. Het object ligt op circa 4,0 kilometer afstand van de A2. De bereikbaarheid is uitstekend per eigen vervoermiddel. NS-station Culemborg is op circa 3 kilometer afstand van het object gelegen met aanrijdende busroutes op enige afstand. De straat kenmerkt zich door de vestiging van diverse bedrijven gerelateerd aan grootschalige detailhandel. De ligging en de omgeving maken het pand geschikt voor uiteenlopende doeleinden en uitstekend bereikbaar voor leveranciers en afnemers.

Oppervlakten en afmetingen
- perceel: gemeente Culemborg, sectie C nummers 1896 (gedeeltelijk)
- grootte perceel circa 1.900 m²
- bebouwd oppervlak: circa 1.090 m²
- buitenterrein: circa 810 m² ingericht als tuin en deels verhard als parkeerterrein
- vrije hoogte bedrijfsruimte circa 5,7 m¹ tot het dak
- vrije overspanning bedrijfsruimte circa 7 m¹
- vloeroppervlak bedrijfsruimte circa 795 m² BVO
- vloeroppervlak entresolvloer circa 700 m² BVO
- vloeroppervlak kantoor/showroom circa 295 m² BVO
- vloeroppervlak bedrijfsruimte circa 765 m² VVO
- vloeroppervlak entresolvloer circa 700 m² VVO
- vloeroppervlak kantoor/showroom circa 275 m² VVO
- vloeroppervlak totaal circa 1.740 m² VVO
- inhoud opstallen totaal circa 5.800 m³

Parkeermogelijkheden
Op het buitenterrein behorende tot het pand is op eigen terrein plaats voor het parkeren van circa 8 personenauto’s Aan de straatzijde is verder langs-parkeren aan de openbare weg mogelijk.

Bouwkundige kenmerken
Het oorspronkelijk bouwjaar van het pand is 1967. Rond het jaar 2000 is het pand rigoureus gemoderniseerd en het heeft nu de uitstraling van een modern en representatief bedrijfspand.

De draagstructuur van de bedrijfsruimte bestaat uit een staalconstructie gecombineerd met gemetselde gevels. De draagconstructie van het gebouw is onderheid; de vloer van de bedrijfsruimte is dat niet. De draagkracht van de bedrijfsvloer is niet bekend. Twee van de vier buitengevels zijn in spouw gemetselde gevels. De andere gevels zijn voorzien van een bekleding in geprofileerde staalplaat. In de gevels zijn aluminium ramen en deuren aangebracht. Aan de zijde van de Staalweg is in de gevel een overheaddeur aanwezig. De indeling van de bedrijfsruimte is als volgt. Oorspronkelijk bestaat de bedrijfsruimte uit een loods van circa 21 meter bij 38 meter. In de loods zijn twee rijen kolommen aanwezig. Per heden is over vrijwel het gehele vloeroppervlak een houten verdiepingsvloer aanwezig. Verder zijn er op de begane grond met behulp van lichte scheidingswanden drie kantoorkamers gerealiseerd en ruimte met een pantry en toiletruimtes. Deze ruimtes beslaan ongeveer een derde deel van het vloeroppervlak van de begane grond. Het overige deel van de begane grond is ingericht als magazijnruimte.

De draagstructuur van het kantoorgedeelte bestaat uit een combinatie van gemetselde wanden en stalen kolommen. De buitengevels van het kantoorgedeelte bestaan uit moderne aluminium puien voorzien van isolatieglas. Aan de zijde van de Staalweg bevindt zich een representatieve entree die bereikbaar is via een tuin. De indeling van het kantoorgedeelte is als volgt. Achter de toegangsdeur bevindt zich een tochtportaal en een ruime ontvangsthal. Vanuit de ontvangsthal is een toiletgroep bereikbaar met in totaal vier toiletruimtes achter een voorportaal. De ruimte is verder ingedeeld met vier kantoorkamers en een kantine. De grootste kantoorkamer kan ook uitstekend dienen als vergaderzaal of showroom. In het kantoorgedeelte is verder een archiefruimte aanwezig en enkele secundaire ruimtes.

Opleveringsniveau
Het pand zal leeg en bezemschoon worden opgeleverd in de huidige staat. Indien een kandidaat huurder de bedrijfsruimte (oorspronkelijke loods) wil gebruiken zonder de per heden aanwezige kantoorkamers en de entresolvloer is dit mogelijk en eenvoudig te realiseren; verhuurder heeft geen bezwaar tegen verwijdering van deze indeling.

Bestemming
Het thans vigerend bestemmingsplan is het plan ‘Bedrijventerrein Pavijen I t/m IV’ vastgesteld door Gemeenteraad van Culemborg op 12 februari 2009. De bestemming van het perceel is ‘Bedrijf -1’. De voor ‘Bedrijf - 1’ aangewezen gronden zijn bestemd voor bedrijven, die zijn genoemd in een bijlage van het bestemmingsplan (Staat van bedrijfsactiviteiten) vallend onder de milieucategorieën 1, 2, 3.1 en 3.2. Opslag, uitstalling en kantoordoeleinden zijn toegestaan ten dienste van bedrijven. Tevens is grootschalige detailhandel in de vorm van detailhandel in auto’s, boten en caravans toegestaan naast productiegebonden detailhandel als ondergeschikte functie. Wonen is ter plaatse niet toegestaan. Bij twijfel over enerzijds de gebruiksmogelijkheden en anderzijds de bestemming kunnen inlichtingen ingewonnen worden bij de gemeente Culemborg.

Prijs / Betalingscondities
Huurprijs te vermeerderen met BTW. Betaalperiode per maand vooraf. De huurder dient een bankgarantie te stellen of waarborgsom te voldoen voorafgaand aan de huurperiode ter grootte van drie maanden huur inclusief omzetbelasting.

Overige Condities
Huurovereenkomst conform ROZ model kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW d.d. 30 januari 2015. De overeenkomst zal in beginsel worden aangegaan voor een periode van 5 jaar en 5 optiejaren. De huurprijs zal jaarlijks geïndexeerd worden conform de algemene voorwaarden van de huurovereenkomst.

Aanvaarding
In overleg; mogelijk op korte termijn.